Energitårnet åbent hus arrangement

1700 af Roskildes borgere og andre interesserede deltog ved et åbent hus arrangement i forbindelse med indvielse af Energitårnet.

Formål: Energitårnet har været meget udskældt af byens borgere og i pressen primært pga. dets udseende, så formålet var at skabe et mere nuanceret billede ved at fortælle, hvad der rent faktisk sker i tårnet, og hvorfor det er en god ting for byen.

Løsning: Vi arrangerede et åbent hus, hvor vi åbnede dørene til tårnet. Rammerne for eventen var en familiedag med alt, hvad der hører sig til i form af sodavand, pølser, is, goodie bags og hoppeborge. Underholdning blev leveret af Sebastian Klein og Jacob Riising, og for vovehalsene var det muligt at rappelle ned af tårnet. Informationen omkring tårnet og dets funktion blev formidlet via rundture, og interessen var overvældende. Vi havde forventet, at der ville dukke omkring 500 mennesker op, men vi nåede op på 1700 besøgende gæster. En stor succes.

Resultat: Vi fik rigtig mange positive tilkendegivelser for arrangementet på stedet og efterfølgende, og i den lokale presse har stemningen også været mere positiv. Vi fik givet borgerne et mere nuanceret billede – det er ikke kun et grimt tårn, det har rent faktisk en positiv funktion.

“Dette var et lidt udsædvanligt arrangement i den forstand, at vi ikke rigtig vidste, hvor mange, der ville dukke op. Vi var blevet givet en formodning om ca. 500, så vi sørgede for at købe ind til 700 for at være på den sikre side. Dog havde vi lavet en nødplan, som var til at sætte i værk, hvis der skulle vise sig at komme mange flere, og det må man jo sige, der gjorde. Og det fungerede. Så ud over et par enkelte kortvarige pølsebrødskriser blev alt håndteret, og alle fik mad og is – og der var ingen der kom til at vente længe på maden.“

Marie Damsgaard, Event Republic

Relaterede cases